Glömt lösenord?

Information om utvecklingen av Coronaviruset

Trygga miljöer med våra gästers och medarbetares hälsa i fokus

Vi på Elite Hotels gör allt vi kan gör att du ska känna dig trygg hos oss och följer noga de direktiv och rekommendationer som de svenska myndigheterna utfärdar. Renlighet och hygien är av högsta prioritet och vi har vidtagit en rad åtgärder för att skapa en trygg miljö för er gäster och våra medarbetare.


Vad gör vi för att skapa en trygg miljö för våra gäster och medarbetare?

  • Rutiner för strikt handhygien för alla våra medarbetare och våra hotellgäster påminns och uppmuntras att tvätta sina händer ofta och noggrant.
  • Generöst med tvål och/eller handsprit finns utplacerat på alla avdelningar och alla publika ytor och toaletter.
  • Utöver våra redan strikta regler kring renhållning och sanitet, har vi ökat frekvens och noggrannhet gällande rengöring av utsatta områden och ytor.
  • Våra medarbetare uppmanas att ej ta i hand och hålla avstånd. Vi undviker all fysisk kontakt med både kollegor och gäster.
  • Nyckelkort och pennor som gäster använder desinficeras före de återanvänds.
  • Betalterminaler och hissknappar descinficeras regelbundet och ofta.
  • Vår städ- och kökspersonal använder handskar i möjligaste mån.
  • Vi har strikta rutiner kring medarbetare som visar sjukdomssymtom i enlighet med hälsovårdsmyndigheternas direktiv. Vi är helt enkelt inte på arbetet när vi känner sjukdomssymtom.
  • Alla våra hotell har övat på olika scenarion där gäst eller anställd misstänks vara smittad och är redo att hantera detta.
  • Vi lyssnar på er gäster och gör allt för att ni ska känna er trygga när ni besöker oss. En av de åtgärder som ni önskat och som vi nu vidtar är att erbjuda en välfylld frukostpåse som alternativ till vår frukostbuffé. På vissa av våra hotell erbjuder vi endast frukostpåsar och där vi har buffé uppmuntrar vi aktivt till användandet av handsprit innan gästerna tar del av denna. Hör gärna av dig till aktuellt hotell om du vill få mer detaljer inför din kommande vistelse.

Förstärkta rutiner för städning av hotellrum

  • Hotellrummet dammsugs, dammas och moppas noga vid varje gästbyte i vanlig ordning och varje gäst får vid ankomst rena lakan som tvättats hos våra certifierade tvätterier
  • Vår duktiga städpersonal använder handskar när de städar rummen och byter dessa mellan varje rum
  • Trasor bytes efter varje rum städats klart och placeras i en tvättpåse. Dessa tvättas sedan i 95 gradigt vatten.
  • Vi desinficerar dörrhandtagen till hotellrummen
  • Vi utför extra noggrann rengöring av utsatt ytor i hotellrummen: skrivbord, handfat, blandare, toaletter och spolknappar, dörrhandtag, garderobshandtag, strömbrytare samt fjärrkontroll.

Vi vill understryka att vi är oerhört måna om att ta hand om våra gäster och vår personal och gör det som står i vår makt för att göra detta på allra bästa sätt.

Vilka bokningsregler gäller för min kommande bokning?

Är din bokning flexibel, dvs. om- och avbokningsbar, så kan du ändra och avboka din vistelse fram till kl. 14.00 på ankomstdagen.

Om du har gjort en förskottsbetalad bokning som inte är om- eller avbokningsbar, så kan du under dessa utmanande tider ändra dina datum mot en ersättning på 400 SEK per rum.  Skulle priset på din nya bokning vara dyrare, betalar du enkelt mellanskillnaden via en säker länk som du får från vår bokning. Väljer du att avboka helt så återbetalas inte din bokning. Välkommen att kontakta oss på 0771-788 789 eller centralreservation@elite.se så hjälper vi dig.

Vad sker om en gäst insjuknar i Corona på något av era hotell?

Vi tar utvecklingen av COVID-19 på yttersta allvar och följer direktiven från myndigheterna. Vi har ännu inte haft något fall på något av våra hotell, men är fullt redo att hantera detta i enlighet med myndigheternas och sjukvårdens direktiv om så skulle ske. Vi har en tät dialog med all vår personal och gör allt i vår makt för att säkra våra gästers och medarbetares hälsa.